Fordelene med mobilapper for bedrifter
Vi utvikler oss til et mobilsentrisk samfunn, og mobilapper er i sentrum av utviklingen. I denne artikkelen gir vi deg 8 grunner til hvorfor du bør ha en mobilapp for bedriften din.
Vi utvikler oss til et mobilsentrisk samfunn, og mobilapper er i sentrum av utviklingen. I denne artikkelen gir vi deg 8 grunner til hvorfor du bør ha en mobilapp for bedriften din.
Hvis du har en bedrift, samhandler du sannsynligvis med kundene dine på nett gjennom en webside eller en tjeneste du leverer til dine kunder (nettbutikk, en produktkonfigurator, et bookingsystem osv.) via en nettportal. Å utvikle en mobilapp for en bedrift kan gi verdifulle markedsføringsmuligheter og bidra til å nå målgruppen din. Vi vil gå inn på 8 av de beste funksjonelle fordelene som vil bidra til å sette deg foran konkurrentene:
1. Bygger merkevarebevissthet
Med kun å ha tradisjonelle reklamekampanjer kan du slite med å skille deg ut og å ha en merkevare som vil bli husket. Men med en mobilapp kan du pushe varsler som vil legge merkevaren din rett i håndflaten til kunden. Hvis en bruker allerede har installert appen din, kan du være sikker på at de vil støte på merkevaren din flere ganger om dagen, spesielt hvis du har laget innebygde funksjoner i appen din som lar deg kommunisere med brukerne hele tiden.
2. Øker kundeengasjement
Mobilapplikasjoner har vist seg å være effektive i kundeengasjement og kommunikasjon av nye tjenester, produktlanseringer, kampanjetilbud, forbedrede funksjoner og rabatter. Dette er fordi push-varsler er mer personlige eller direkte enn e-postmarkedsføring eller sosiale medier. Med en mobilapp kan du planlegge push-varsler som pinger enhetene deres hver gang du har spesialtilbud som du har lyst til å gjøre dem oppmerksom på. Dette varselet inviterer brukeren til å samhandle med appen og er en fin måte å holde kunden engasjert i merkevaren din. Et annet effektivt verktøy som apper tilbyr, er analyser som gir innsikt for å øke engasjementet ytterligere. Analysen kan hjelpe deg med å se hva flertallet av kundene ser på og områder av appen som aldri blir sett på. Derfra kan du imøtekomme kundene og pushe innhold som skaper engasjement.
3. Gir mer verdi til kundene dine
Vår tids viktigste trend i næringslivet er digital tilgjengelighet. Bedrifter bør alltid fokusere på å gjøre sine tjenester eller produkter lett tilgjengelige for kunder fordi dette tilfører verdi som kundene setter stor pris på. En mobilapp kan tillate kundene dine å legge inn en bestilling med kun et fingertrykk fra hvor som helst, når som helst i løpet av dagen. Økt tilgjengelighet til tjenester og produkter kombinert med bedre kundeservice vil tilføre merkevaren din merkbar verdi. For eksempel, når en potensiell kunde trenger et produkt eller en tjeneste, er det større sjanse for at de vil søke det opp på smarttelefonen i stedet for å bruke datamaskinen. Forskning viser at de fleste søk gjøres mens du sosialiserer, reiser eller venter på avtaler i stedet for i fritiden når du har tilgang til en datamaskin. Apper er raskere, mer interaktive og enklere å navigere enn nettsider. Apper gir også en enkel måte for kunder å motta hjelp med kundestøtteproblemer de måtte ha. Kunder setter pris på når klager eller bekymringer løses så raskt som mulig. Apper bidrar til å legge til denne typen verdi gjennom en online helpdesk eller en annen type nettforum som er tilgjengelig via appen.
4. Styrker produktet eller tjenester
Nettstedsanalyse var revolusjonerende med fremveksten av nettbutikker, da det tillot bedrifter å bruke nettstedsanalysedata om kundene sine. Som tidligere nevnt, med mobilapplikasjoner har du tilgang til enda mer data om brukerne dine. For eksempel, med en mobilapp kan du få tilgang til en kundes plassering hvis de har aktivert posisjonsdeling i appen din, noe du ikke kan gjøre med et nettsted. Du er også i stand til å analysere atferd; hva brukerne søker etter, hvilke FCQ-er som brukes mest, og hvor lang tid de bruker på forskjellige sider i appen. Når du bruker disse dataene riktig gjennom analyse, kan du ikke bare bruke dem til å øke kundeengasjementet, men du kan også forbedre dine egne produkter og legge strategier for kampanjene dine.
5. Øker inntektene
Et vanskelig og kritisk aspekt ved å bygge en virksomhet er å tiltrekke seg kunder igjen og igjen. En bedriftsapp kan hjelpe deg med å tiltrekke deg disse andregangskjøperne fordi den lar deg opprette en forbindelse mellom merkevaren din og kunden gjennom varsler og påminnelser. Påminnelser gjør det lettere for kunden å være oppmerksom på produktene og tjenestene du tilbyr, og det oppfordrer også kunden til å foreta et nytt kjøp. Forskning viser at når en kunde trenger et produkt eller en tjeneste, er det mer sannsynlig at de tyr til en kjent app og raskt kjøper det produktet i stedet for å skrolle på nettet i lengre perioder for å finne lignende produkter. Appanalyse som vi fortsetter å snakke om er en annen måte som kan bidra til å øke inntektene. Når posisjonsdelingsfunksjonen er aktivert av kunden, kan du også sette opp push-varslinger som varsler kunder om lokale kampanjer som pågår og som aktiveres når de er i nærheten av butikken din. Målrettede varslinger fører til mer trafikk som deretter kan føre til mer salg.
6. Hjelper deg med å skille deg ut
Apper kan også hjelpe deg med å skille deg fra mengden. Selv om vi er i ferd med å bli et mobilsentrisk samfunn, er apper fortsatt sjeldne, og ved å ha en for bedriften din kan du fange oppmerksomheten til potensielle kunder og ta en stor del av markedsandelen. Hvis du handler før konkurrentene dine, kan du aktivt ligge et skritt foran og fokusere på å effektivt administrere kundeengasjement og bygge en solid kundebase. En mobilapp for bedriften din kan også bidra til å øke merkevaregjenkjenningen. Det skjer så mye på sosiale medier og andre former for annonsering at det gjør det vanskelig å skille seg ut. Men hvis du kombinerer en app sammen med annonser, vil du rangere høyere på kundeengasjement, noe som i betydelig grad kan hjelpe merkevaren din til å skille seg ut fra resten.
7. Gjør deg mer synlig
En annen fordel en mobilapp vil gi deg er forbedret synlighet. Forskning viser at det har vært en betydelig endring i hvordan folk ser etter produkter og tjenester de siste par årene. Den foretrukne måten å gjøre det på pleide å være muntlige anbefalinger og nettsurfing, mens folk nå foretrekker å søke etter produkter og tjenester mens de er på farten direkte på smarttelefonen sin. Apper er et flott markedsføringsverktøy hvor du vil få mest mulig ut av denne utviklingen. Det fanger kundenes oppmerksomhet, retter seg mot målgruppen din og forbedrer synligheten til virksomheten din.
8. Bygger merkevarelojalitet
Et sentralt aspekt ved å drive en bedrift er å bygge og opprettholde merkelojalitet. Apper er en fin måte for bedrifter å opprettholde kundelojalitet fordi de gjør det mulig for kunden å enkelt komme i kontakt med bedriften i stedet for å bruke de tradisjonelle måtene å kontakte noen på, slik som å ringe på telefon eller sende en e-post. Dette gir kunden en følelse av tilknytning og en følelse av at de er like viktige for virksomheten din som enhver annen kunde. Mobilapper har også unike funksjoner, for eksempel umiddelbare belønninger, som kan brukes til at kunder forblir lojale. Kunder kan for eksempel samle poeng basert på beløpet de har brukt på produktet eller tjenesten din som kan konverteres til belønninger som vil holde kunden lojal mot merkevaren din og forhåpentligvis gjøre dem til en regelmessig tilbakevendende kunde.