Hva skal websiden min gjøre for bedriften min?

Vi vet alle at førsteinntrykket har mye å si. Når en potensiell kunde besøker websiden din, blir den en refleksjon av virksomheten din og merkevaren din. Målet er at designet skal skape et godt inntrykk. For å få kundens oppmerksomhet bør designet føles attraktivt og tiltalende. Det er større sannsynlighet for å engasjere seg i et selskap som utstråler troverdighet.

En webside er et rom designet for å introdusere deg selv for potensielle kunder og gi innsikt i tjenesten eller produktet du tilbyr. Det er også et sted hvor kundene dine kan forbinde merkevaren din og hvor de tar avgjørelser om hvorvidt bedriften din kan tilby produktene eller tjenestene de leter etter. Websiden din blir et viktig skritt mot å bygge dette forholdet til kundene dine. En funksjonell og effektiv webside vil vise folk at du er en ekte bedrift. Av den grunn bør du investere i en webside som tilfører verdi til virksomheten din. Tindre Design gir deg syv tips som fokuserer på grunnleggende ting som websiden din bør oppnå for din bedrift.

1. Tilfører bedriften troverdighet

Ifølge Stanfords Web Credibility Research Study dømte 75 % av nettbrukere et selskaps troverdighet basert på designet på websiden. Bedrifter som har dårlig utformede nettsider i form av funksjonalitet og visuell design anses som mindre troverdige. Tenk deg at du er en av mange virksomheter som sliter i et konkurranseutsatt marked hvor mange selskaper konkurrerer med hverandre i håp om å tilby produkter og tjenester forbrukerne ønsker og trenger. Da er det viktig å sørge for at nettstedet ditt ser tiltalende ut og fungerer som det skal. Nettstedets layout bør være tydelig, ryddig og tydeliggjøre for en besøkende hva som forventes når de lander på siden din. Du bør gi brukerne det de trenger ved å møte deres funksjonelle krav og kommunisere informasjon av høy kvalitet.

2. Inspirerer handling fra potensielle kunder

Du burde forsikre deg at du inspirerer når potensielle kunder lander på websiden din. Enten ønsker du at de skal be om et tilbud, kjøpe et produkt, abonnere på nyhetsbrevet ditt eller ta telefonen og ringe deg. Ved å inkludere klare call to action (CTA) og knapper, forteller du brukerne hva de skal gjøre videre. Uten tydelige CTAs kan besøkende kanskje slite med å se veien til å kjøpe et produkt eller registrere seg for en tjeneste. Derfor må din nåværende webside inspirere til handlingen du ønsker fra potensielle kunder.

3. Kommuniserer merkevarens unike personlighet

Når websiden din kommuniserer merkevarens unike personlighet, vil du tiltrekke deg den rette kunden. For å øke sjansene for at kunder kjøper fra deg, må du sørge for at websidens visuelle design gjenspeiler bedriftens strategi. For å gjøre dette effektivt, er det viktig at du allerede har etablert hvem du er, hva du står for og hva du representerer. Det visuelle designet på websiden din bør gjenspeile merkevarens personlighet, slik at du kan slå konkurrentene og øke salget.

4. Øker kundebasen gjennom organisk trafikk

Når websiden din er søkemotoroptimalisert (SEO), har du sjansen til å komme høyere opp på listen når noen foretar Google-søk. Dette betyr at hver gang folk søker etter et produkt eller en tjeneste og bedriftens webside er SEO-optimalisert, vil du rangere høyere opp i søkeresultatene, og det blir lettere for kundene å finne deg. Å investere i søkemotoroptimalisering kan hjelpe deg med å øke kundebasen din betraktelig.

5. Svarer på alle spørsmålene folk måtte ha om virksomheten din

For å unngå å få mange telefonsamtaler hele tiden fra nåværende eller potensielle kunder om enkle spørsmål som åpningstider eller adresse, bør du sørge for at websiden din gir all den informasjonen folk kan lete etter. Dette vil føre til mindre tid brukt på telefonsamtaler og lar deg fokusere på de essensielle delene av virksomheten din, og øke intern produktivitet. Det hjelper også kundene med å finne verdifull informasjon uten å bli tvunget til å ringe, noe som gir en mer behagelig brukeropplevelse.

6. Holder kundene oppdatert

Vi anbefaler å ha en side for blogginnlegg eller nyheter på websiden din hvor du deler oppdateringer og kunngjøringer som du vil at kundene dine skal vite eller lese om. Det er også viktig at du kommuniserer på en måte som skaper en forbindelse mellom dine kunder og virksomheten din. Dette vil føre til engasjement og gjøre kundene dine fornøyde fordi de føler seg oppdatert på alt virksomheten din gjør. Det er til fordel for deg fordi når noe er relevant for dem, er sjansene for at du kan selge til dem høyere.

7. Driver trafikk til websiden din gjennom digital markedsføring

Hvis du ønsker å utnytte digital markedsføring for å øke potensielle salg og utvide virksomheten din, vil du sannsynligvis ønske å få trafikk til en webside eller en landingsside. For å gjøre dette effektivt kan du utnytte historisk trafikk som allerede har besøkt websiden din, og målrette deg mot de mest kvalifiserte kundene for å få best mulig avkastning på annonsekostnadene dine.

Konklusjon

Å ha en profesjonelt designet webside som fanger opp potensielle kunder, øker salget og skiller merkevaren din er avgjørende for bedrifter i dag. En webside er også et flott verktøy for å knytte sosiale mediekanaler sammen for å lede trafikk til websiden din for å inspirere til handling fra potensielle kunder. Hvis du ikke har en webside som fungerer allerede, anbefales det på det sterkeste å investere så fort som mulig. Nøkkelen til en vellykket webside er å vurdere alle faktorene nevnt ovenfor og kontinuerlig forbedre websiden din, og holde kundene engasjert.

Denne nettsiden bruker informasjonskapsler for å sikre at du får den beste opplevelsen på nettstedet vårt.